A+ A A-

POMOST Z KLAPĄ UCHYLNĄ

 

Modularny pomost przeładunkowy z klapą uchylną typu TOPI DLH-NG

Najnowszej generacji elektrohydrauliczny pomost przeładunkowy z klapą na zawiasach.

 

 

 

 

 

 

 

Własności

Solidny i niezawodny

Samonośna rama wsporcza

Samoczyszcząca konstrukcja zawiasów

2 siłowniki główne płyty, 1 siłownik klapy

Duża różnorodność modeli i opcji

Znak CE i zgodność z normą EN 1398

 

Standardowe zabezpieczenia

Hydrauliczne zabezpieczenie awaryjne

Wyłącznik awaryjny nagłego zatrzymania “STOP” z funkcją reset

Ruchome osłony boczne

Klapa stalowa wytrzymała na ruchy poprzeczne (ruch krzyżowy)

Zółto-czarne pasy ostrzegawcze

Nieusuwalne zabezpieczenie serwisowe

Zabezpieczenie silnika agregatu przed przegrzaniem

Panel sterujący z instrukcją obrazkową

 

Specyfikacja Techniczna

Normy                                                 CE

Nośność (EN 1398)                                60 kN

Wysokość pomostu                               600 mm

Długość wargi                                       400 mm

Krawędź wargi                                      (± 4°) 45 mm

Silnik                                                   0,75 kW

Napięcie zasilające                                400 V / 50 Hz / 2,5 A

Napięcie sterujące                                 24 VDC

Klasa szczelności                                              IP 54

Ciśnienie robocze                                              ± 100 bar

Średnica zewnętrzna siłowników głównych          50 mm

Średnica zewnętrzna siłownika wargi      45 mm

Temperatura pracy                               -30° and +50° C

Kolor standardowy                                RAL 9005 czarny

 

Opcje / Akcesoria

Różne rodzaje gniazd pod obsadzenie

Wymiary specjalne

Zwiększona nośność

Uszczelnienie płyty pomostu z trzech stron

Dodatkowa powłoka antykorozyjna

Powierzchnia antypoślizgowa “Mandurax” płyty i wargi

Dowolny kolor wg palety RAL

Poliuretanowa powłoka antypoślizgowa i wygłuszenie płyty i wargi

Ocieplenie płyty pomostu

Niestandardowe napięcie zasilające

Klapa uchylna pomostu o skośnych bokach

Składane segmenty boczne klapy uchylnej  - dostosowanie do różnej szerokości skrzyni załadunkowej pojazdu (tylko dla długości klapy 400 mm)

Zwiększona długość wargi

Galwanizowanie ogniowe

Dodatkowe przełączniki: sterowanie sygnalizacją świetlną, bramą, itp.

Blokada przed użyciem pomostu przy zamkniętej bramie

Podwyższona klasa szczelności IP

 

Działanie

Pomosty TOPI DLH-NG są obsługiwane jednym przyciskiem. Przytrzymanie przycisku powoduje, że platforma z położenia spoczynkowego unosi się do góry. Po osiągnięciu pełnego otwarcia klapa na zawiasie (warga) rozłoży się na zewnątrz. Po zwolnieniu przycisku platforma i warga automatycznie opadnie na podłogę skrzyni załadunkowej pojazdu.

Podczas przeładunku pomost  automatycznie dostosowuje się do zmian wysokości skrzyni samochodu w miarę zmiany ciężaru znajdującego się na niej ładunku.

Po zakończeniu procesu przeładunku platforma powraca do pozycji spoczynkowej po ciągłym przytrzymaniu przycisku powrotu „R”. W tej pozycji pomost i warga spoczywają w mocnych stalowych uchwytach co zapobiega nagłemu obniżeniu się pomostu w wyniku obciążenia przez poprzeczny ruch wózków.

 

Materiały

Płyta pomostu i warga wykonane są z wysokiej jakości stali łezkowanej zapobiegającej poślizgom. Standardowa grubość płyty 6/8 mm, wargi 12/14 mm.

W zależności od szerokości pomost posiada 8 lub 10 wzmocnień wzdłużnych z profili stalowych. Profile usztywniają płytę pomostu pozwalając na jej ruchy spowodowane przeładunkiem towaru dzięki czemu warga pozostaje w stałym kontakcie z podłogą przeładowywanego auta.

Tylna część platformy połączona jest z ramą pomostu za pomocą trzech zawiasów. Sworznie zawiasów są wykonane ze stali sprężystej, dzięki czemu wytrzymują występujące podczas przeładunku siły. Podobne sworznie zastosowane są w zawiasach wargi (klapy uchylnej) w przedniej części pomostu.

Samonośne cechy konstrukcji pomostu umożliwiają osadzenie w gniazdach zamkniętych lub otwartych - do wyboru. Przednia belka zainstalowana w dolnej części ramy zabezpiecza przed uszkodzeniem mechanicznym układu hydraulicznego i pozostałych elementów pomostu.

 

Napęd

Pomost jest poruszany przez dwa mocne siłowniki hydrauliczne z utwardzonym chromowanym tłokiem i podwójnym uszczelnieniem. Wargą porusza niezależny pojedynczy siłownik hydrauliczny.

Zastosowany zamknięty układ hydrauliczny może pracować w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki dużej wielkości cylindrów nie wymaga wysokiego ciśnienia roboczego które wynosi około 100 bar..

Agregat hydrauliczny znajduje się pod platformą dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi, a bezpieczny system hydrauliczny posiada długą żywotność.

 

Możliwości instalacji budowlanej

Pomosty TOPI DLH-NG posiadają wiele możliwości instalacji. Dokonując właściwego wyboru gniazda pod obsadzenie pomostu można uzyskać znaczne oszczędności.

 

Wymiary

Pomost przeładunkowy TOPI DLH-NG może być wyprodukowany pod specjalne zamówienie wg indywidualnej specyfikacji.
W przypadku standardowej wysokości 600 mm występuje duża różnorodność rozmiarowa pomostów.

 

 

 

 

 

 

BH    - wysokość gniazda
L2     - długość pomostu
O      - efektywny zakres pracy powyżej poziomu „0” budynku
U      - efektywny zakres pracy poniżej poziomu „0” budynku

L2

BH

O

U

2000

600

405

290

2500

600

370

280

3000

600

350

275

3500

600

315

270

4000

600

275

270

Szerokość pomostu:
2000 lub 2250 mm

 

 Wszystkie wymiary podano w mm

 

 

           
   Nice      Came       Faac      Somfy - automatyka do rolet           

www.grafiks.pl